Да се намери най-добрата храна, за страдащите от диабет не е никак лесно. Основна цел е да се контролират нивата на кръвната захар, както и да се прави превенция на усложненията на диабета, включително сърдечни заболявания.

Включете в менюто си тлъста риба – една от най-здравословните храни на планетата. Сьомга, сардини, херинга, аншоа, скумрия са богат източник на омега 3 мастни киселини, които оказват благоприятен ефект върху дейността на сърцето. Особено подходяща храна за диабетици, предразположени към сърдечни болести, включително инфаркт.

Редовната консумация на тлъсти риби намалява нивата на холестерол и триглицериди. Рибата също е източник на протеини.

Листни зеленчуци. Те са много хранителни и носят малко калории. Съдържат минимално количество усвояеми въглехидрати, което не повишава нивата на кръвната захар. Те са богат източник на витамини, антиоксиданти, лутеин и зеаксантин. Така предпазват очите от възникване на макуларна дегенерация и катаракта – често срещани усложнения при диабетиците. Проучвания сочат, че редовното консумиране на листни зеленчуци намалява нивата на медиаторите на възпалението и понижава нивото на кръвната захар при диабет тип 2.

Не забравяйте канелата. Тя е вкусна подправка и богат източник на антиоксиданти. Няколко контролирани клинични проучвания показват, че канелата контролира нивата на кръвната захар и повишава инсулиновата чувствителност. Други изследвания сочат, че канелата понижава нивата на триглицеридите. И все пак не приемайте повече от 1 ч. л. канела дневно. Високите дози могат да ви навредят.

Яйца. Те са източник на енергия. Твърди се, че редовната консумация на яйца намалява сърдечносъдовия риск. Проучвания показват, че при диабет тип 2 ежедневната консумация на 2 яйца, като част от богата на протеини диета, осезаемо намалява нивата на кръвната захар и повишава инсулиновата чувствителност. Те са източник на лутеин и зеаксантин, които предпазват очите от увреждане.

Семена чия. Чудесна храна за диабетици. Те са богат източник на фибри и не съдържат лесноусвояеми захари. Фибрите понижават кръвната захар като контролират абсорбцията на захарите, поети чрез храната. Чията може да подпомогне свалянето на килограми. Фибрите създават чувство на ситост и потискат усвояването на калории, които приемаме чрез друга храна.

Кои са другите храни четете на Puls.bg