Черешите са плодовете, които се консумират най-много в края на пролетта и началото на лятото. Те се смятат за натурално средство, което помага при различни проблеми, стига да знаем как и кога е най-добре да ги приемаме. В 100 г череши има 50 калории; 0,3 г мазнини; 3 мг натрий; 173 мг калий; 12 г въглехидрати, от които 8 са захари; 1,6 г баластни вещества.

В черешите има голямо количество от витамините А, В, С, Е и Р, диетични фибри, а от минералите се срещат калций, желязо, натрий, фосфор, магнезий. Подобно на много други червени плодове, тези също са богати на антиоксиданти, известни с детоксикиращото си действие.

Наличието на водноразтворими пигменти в черешите подобрява функцията на мозъка като намалява оксидативния стрес (недостиг на антиоксиданти в тялото) и депресията. Плодът съдържа по-малко количество калории и се препоръчва при хора, които имат проблеми с килограмите, затова често присъства в хранителни режими през лятото.

Още по темата

Проучване, проведено в САЩ показва, че веществата в черешите намаляват производството на хормоните на стреса, намаляват мускулните болки и възпалението в тялото. Високите нива на витамин С и минералите в плода подсилват имунната система и костната плътност.

Сокът от по-киселите сортове череши подобрява храносмилането и активизира перисталтиката на червата.

Има различни сортове череши. Според лекарите, по-тъмните са по-полезни за здравето, защото в тях има повече антиоксиданти. Разбира се, има и странични ефекти от консумацията на плодовете. Прекалената им консумация може да доведе до разстройство и дискомфорт в стомаха. Черешите могат да предизвикат и алергия, затова е добре хората, предразположени към такива проблеми, да си направят тестове или да ги избягват.