Кога за последно скачахте на въже? Този вид движение на тялото може да ви помогне да влезете във форма за лятото. Скачането на въже е лесно, изпълнява се на различни места – вкъщи, в парка, във фитнеса... 20 минути са ви достатъчни, за да изгорите калориите от десерта, който сте изяли за следобедна закуска.

„Скачането е полезно за сърцето. Спомага за стягане на различни части от тялото и гори калориите по-бързо, коментира д-р Питър Шулман.

Този вид активност не може да замени натоварването от някои видове спорт, но има много ползи за тялото, ако не прекаляваме с него. Освен да си купите въже от магазините за спортни стоки, трябва да си набавите удобни дрехи и маратонки, с което ще избегнете разтежения и други травми.

Още по темата

Кои са най-големите ползи за тялото от скачането с въже:

- натоварват се едновременно няколко групи мускули – на ръцете, бедрата, дупето и торса;

- намалява стреса;

- подобрява функцията на сърцето и вестибуларния апарат;

- подобрява настроението.

Никога не започвайте без да сте загрели. Ако само ще скачате на въже, преди това направете няколко упражнения за раздвижване на мускулите и ставите. Може да комбинирате скачане с клекове или коремни преси.

Още съвети за влизане във форма със скачане на въже, вижте във видеото: