Гладът е нормална реакция на организма, при която той иска да ни „каже“ чрез мозъка, че се нуждае от енергия. Той може да се дължи на добър метаболизъм, но и на нездравословни навици. Един от тях е преяждането или пропускането на едно от храненията. Има моменти, в които мозъкът ви подава грешна информация и така се храните излишно, което е предпоставка за покачването на килограмите. Ето няколко причини за измамно чувство на глад: 

Прекаляване с въглехидратите 

Не всички въглехидрати са вредни. Но простите, намиращи се в брашното и рафинираната захар определено ще ви докарат здравословни проблеми като наднормено тегло и затлъстяване, ако прекалявате с тях. Погрешно е схващането, че когато хапнем нещо сладко, то ще ни даде енергия и ще ни засити за дълго. Напротив, точно обратното. Въглехидратите в тях се усвояват по-лесно от храносмилателната система и водят по-бързо до чувство на глад. Затова е по-добре да ги замените сладкишите за закуска и между храненията с нещо по-здравословно. 

Депресия

Лошото настроение може да прерасне в депресия, при която хормонът на стреса кортизол се покачва. Това ви кара да ядете, за да се почувствате по-добре. Мислите си, че шоколадът и колата ще помогнат, но те още повече ви вредят в този момент. Решението на проблема не е в плаченето и тъпченето със сладки неща пред телевизора, а разговор с близък човек или специалист, който може да ви помогне да преодолеете този труден момент. 

Жажда

Една от основните причини за по-честото чувство на глад при хората. Дехидратацията може да промени мозъчните сигнали. И вместо да пиете вода, да отваряте хладилника малко след като сте яли. Доказано е, че човек трябва да изпие поне 500 мл вода веднага след събуждане, на гладно. А в горещините е препоръчително да приема минимум 2 л вода. Гледайте винаги да имате под ръка минерална вода или някаква детоксикираща (пречистваща) напитка на бюрото, за да се подсещате. 

Още по темата


Дразнеща храна наоколо 

Някои хора не могат без сладко. Дори и на диета, виждайки торта или сладолед насреща, те трудно биха устоили. Ако сте един от тях, не се презапасявайте с храна вкъщи или в офиса. Дори и да ви черпят, отказвайте по-често. 

Хипертиреоидизъм

Понижената функция на щитовидната жлеза е автоимунно заболяване, при което хората все са си гладни. Това важи особено за жените. Ако трудно се будите сутрин, а през деня сте уморени и нямате желание за нищо, отидете на ендокринолог и проверете нивата на тиреоидните хормони. 

Пропускане на хранене

Много хора пропускат закуска и направо обядват. Други хапват сутрин, след което направо за вечеря. Но прескачането на едно хранене вредни на стомаха, мозъкът изпада в така наречения „летаргичен режим“, носещ със себе си чувство на отпадналост, умора, главоболие. В резултат на това вие сте гладни и по-късно преяждате. 

Недостатъчно сън 

Недоспиването също може да предизвика измамно чувство на глад. Това се дължи на увеличаването на хормоните на стреса, най-вече на свободните радикали в тялото, които атакуват клетките и нарушават метаболизма. 6-7 часа дълбок сън на нощ са достатъчни, за да не се чувствате гладни и раздразнителни на сутринта.