Доматите са предпочитан зеленчук за салати този сезон. Те са вкусни, полезни и могат да се комбинират с различни храни. Тъй като са бедни на калории и въглехидрати, те се консумират от много хора, които са на диетичен режим и искат да свалят някое друго излишно килце. 

В доматите има голямо количество витамин С, бета каротин и ликопен, които намаляват лошия холестерол, грижат се за здравето на очите и кожата, подсилват имунната система и подобряват работата на сърцето. Зеленчукът е пълен с витамини – К, B1, B2, B3, B5 и B6  и минерали като желязо, калий, калций, манган, натрий, фосфор и други. 

Доматите се смятат за суперхрана, защото помагат на тялото да стопи голяма част от мазнините. Ето 5 причини, които ще ги накарат да ги включите в диетата си: 

1. Нискокалорични са – в 100 грама домати има само 18 калории. Затова червеният зеленчук присъства в различни комбинации на диетични режими.

2. Подобряват метаболизма – пулпата на доматите съдържа много важно вещество – антиоксидантът ликопен. Според ескеперти, той е натурално средство за балансиране на метаболизма. 

Още по темата


3. Засищат – защото в тях има голямо количество диетични фибри. Попаднали в организма, те му дават сили и помагат на хората, които са на диета, да издържат без храна по-дълго време. 

4. Подпомагат работата на храносмилателната система –  фибрите в доматите не само засищат, но и предпазват от запек. Проблемите с храносмилането водят до задържане на тегло, а консумацията на домати пречиства храносмилателния тракт от токсини и стимулира придвижването на храната през дебелото черво. 

5. Стимулират топенето на мазнините – те насърчават производството на аминокиселини като карнитин, чийто молекула игра съществена роля в регулирането на мастната киселина в тялото, която подпомага процеса на горенето на мазнини. 

Полезните вещества в доматите могат да се приемат и чрез прясно изцеден сок. Една голяма чаша е достатъчна, за да си набавим нужното количество фибри, витамини и минерали за деня.