IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Психологическите трикове, които ще ви уредят нова работа

6 октомври 2017 08 00

Как да им покажете, че сте най-добрият кандидат за позицията

Снимка: Istock

Снимка: Istock

Можете ли да се справите успешно на интервю за работа, благодарение на науката? Това е относително творчески процес, но и учените са открили някои „вратички“, които подсъзнателно да ви направят по-атрактивен кандидат.

Вижте няколко психологически трика, които ще ви помогнат да заковете желаната позиция:

1. Симулирайте увереност

Дори да се притеснявате и да се съмнявате в себе си, не го показвайте. Учени са накарали две групи кандидати да се явят на интервю за работа, като едните са излъчвали увереност, а другите откровено са показвали ниска самооценка и притеснение. Можете ли да познаете кои са се котирали по-добре?

Преди да застанете пред „журито“ си припомнете моменти, в които сте се чувствали силни, уверени, горди от себе си. Това веднага ще промени излъчването ви и ще повиши шанса ви да бъдете одобрени.

2. Усмихвайте се, но не прекалено

Винаги трябва да сте приятелски настроени и учтиви, но бъдете и сериозни, когато се налага. В едно проучване кандидати се смеели от началото до края на интервюто, докато друга група се усмихвала по-спорадично между отговорите и направила по-добро впечатление.

3. Използвайте името на интервюиращия

Това не само ще ви помогне да го запомните, но и ще направи човека срещу вас по-позитивен към вас.

4. Практикувайте „отразяващо слушане“

Отразяващо слушане означава да повтаряте в отговора част от въпроса със собствени думи. Според изследвания това е сигурен начин да спечелите разположението на интервюиращата ви личност.

5. Дръжте ръцете си топли и сухи

Може да ви звучи странно, но само си помислете – студените и потни ръце са признак на тревожност, стрес и дори раздразнителност. Топлите и сухи ръце предполагат точно обратното.

Мислете за езика на тялото

Да, чували сте за това десетки пъти, но взимате ли го предвид? Когато сте на интервю за работа невербалната ви комуникация трябва да излъчва позитивизъм. А именно:

- Покажете ентусиазъм;

- Излъчвайте увереност и спокойствие;

- Поддържайте силен зрителен контакт;

- Кимайте в знак на съгласие;

- Не прекъсвайте

Научете се да слушате и не прекъсвайте човека който ви интервюира. Не само, че е грубо, но и прави лошо впечатление.

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари