IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да спечелите лоялността на клиентите си

2 февруари 2018 09 40

И те да останат при вас до живот

Снимка: Istock

Снимка: Istock

Да работиш с хора не е никак лесно. Особено ако те са твои клиенти. Хората казват: „Клиентът е цар!“, а понякога ви се иска да му извиете врата. Дали защото иска някакво безумие от вас или се смята за прав, а е на път да направи грандиозна глупост... винаги опитвайте с добро и ако не успеете, по-добре го оставете да сгреши. Ако го нагрубите, ще го загубите завинаги. Дори да сте прави!

В някои професии клиенти се печелят лесно, тъй като има огромно търсене на съответната услуга или продукт. В други, това си е изкуство. Най-трудното обаче е не еднократно да привлечете клиент, а да го спечелите завинаги и той да ви съдейства по всякакъв начин. Как да го постигнете:

1. Понякога просто си замълчете и слушайте

В някои ситуации, всичко, което клиентът иска, е да се отпусне пред някого и за съжаление, много често този някой ще сте вие. В тези моменти просто дайте шанс на човека да се изкаже и изрази себе си по най-добрия начин. Така ще му създадете усещането, че наистина ви е грижа за него и ще спечелите доверието му. А когато настъпи моментът, ще иска да чуе и вашите професионални съвети.

2. Дръжте се с клиентите си като с хора, а не като сякаш са само работа

Вашата работа не е просто да изготвите документи и да извършите няколко механични процедури. Това ви прави заменими. Бъдете човек! Личното отношение винаги предразполага клиента да се отпусне и да създаде връзка с вас. Нужно е много малко, за да се почувства специален – попитайте го как е семейството му, как е минал денят му Личната връзка се прекратява много по-трудно, отколкото чисто професионалната.

3. Оставете клиентите си да взимат сами решения

Да, вероятно смятате, че сте далеч по-квалифицирани да вземете дадено решение и да осигурите съответната информация. Но вие сте просто техен съветник, адвокат, брокер или т. н., а не техен родител. Не можете да взимате решение вместо тях и те ще ви намразят, ако ги притиснете и настоявате на своето.

Желанието да контролирате всичко може лесно да отблъсне вашите клиенти. Още повече, ако работите отскоро заедно и не се познавате добре, т. е. те не виждат в това ви поведение добронамереност.

4. Винаги отговаряйте

Няма значение дали е през почивните дни или след официалното работно време. Ако клиентът ви ви звъни в тези необичайни часове, едва ли иска просто да си губите времето взаимно и има нещо, което го притеснява. Ако вие сте достъпни и на всичкото отгоре можете да му предоставите желаната информация, която да го успокои, вие сте незаменими за него.

5. Не всичко е в парите

Клиентът ви знае, че сте до него, защото ви плаща. Идеята е да спечелите симпатиите му и извън професионалната ви компетентност. Не измервайте всичко в пари. Дайте му безплатен съвет. Ако се срещате на открито, не се стискайте, платете бирата/кафето/сандвича. Подобен подход ще ви помогне да изградите и извън професионална връзка с него като той ще ви гласува доверие и дори може да станете приятели.

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари