Напускането на работа не е лесно. Винаги има известни притеснения как ще поднесете новината на шефа си. Но още по-трудно е да я кажете на подчинените си! Когато сте на мениджърска позиция, вие носите отговорност не само за себе си, а и за хората си. Вие сте пример за тях и човека, към когото се обръщат. Ето защо вашето решение ще афектира работата им и трябва да подходите с повишено внимание и предварителна подготовка относно обявяването му. След като споделите с шефа си новината, ето как да се справите с екипа:

Не всявайте страх

В минутата, в която споделите на подчинените си, че напускате, те ще бъдат обзети от смесени чувства и притеснение. Защо си тръгвате? Компанията ли фалира? Те как ще продължат напред? Ще има ли промени? Първото, което трябва да направите, е да ги успокоите, че всичко си продължава постарому за тях. Опитайте се да ги мотивирате да продължават да работят със същия хъс и ентусиазъм и да избягвате въпроси относно решението ви за напускане. Бъдете лаконични.

Бъдете откровени

Все пак сте работили с тези хора. Имали сте си доверие и сте се сближили. Най-малкото им дължите откровеност. Бъдете дипломатични. Не можете да им сервирате директно, че се махате, защото не харесвате ръководството или защото работата ви е скапана. Така ще изгорите мостове след себе си, ще демотивирате хората и ще създадете хаос. Подбирайте внимателно думите си и се придържайте максимално към истината.

Кажете новината лично

Подобни новини не се съобщават по имейл. Вие сте били пример за хората си досега, бъдете такъв още веднъж като постъпите коректно. Съберете служителите си и спокойно им обяснете, че скоро ще имат друг шеф, но това не е повод за паника.

Отговорете на въпросите им

Не оставяйте място за съмнение и клюки. По-добре задоволете по най-добрия начин любопитството на екипа си, за да не тръгнат слухове и спекулации, които после да навредят на хората ви и на компанията.

Дайте план за действие

Като лице на отдела/екипа новината, че си отивате може да създаде сериозно объркване. Затова предварително трябва да сте наясно какво ще се случи с проектите или отдела ви и да им го съобщите. Хората ви трябва да са наясно, че за тях работата не спира, а най-добре е и да получат насоки при нужда как ще функционират нещата при отсъствието ви.

Ако компанията не е избрала външен човек, ще трябва да провъзгласите и кой ще наследи ръководния пост от хората ви.