IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

8 ефективни начина да мотивирате екипа си

16 май 2018 09 40

Бъдете шеф на място, от това печелят всички

Снимка: Istock

Снимка: Istock

Една птичка пролет не прави! Това важи особено в бизнеса и неслучайно на почти всяко интервю за работа ви питат дали сте „екипен играч“. Много по-лесно, качествено и в големи мащаби се работи в екип. И ако вие сте начело на този екип, трябва да се постараете да мотивирате всеки от своите подчинени, за да върви работата гладко.

Преди всичко внимавайте как се държите с хората, поправете следните грешки и се пригответе да повишите продуктивността и мотивацията на хората си:

1. Накарайте хората да се чувстват част от екипа

Според Weekdone.com 39 % от служителите не се чувстват важни, не се чувстват част от процеса. Това е така, защото думата им не се чува и те се чувстват незабележими. Говорете със служителите си, чуйте мнението им, задавайте въпроси. Нека усетят, че са важни!

2. Не им губете времето

Безсмислените безкрайни срещи могат да приспят и ревящо бебе. Те бързо демотивират екипа и слагат спирачка на подхванатия темп. Свиквайте срещи, само когато наистина трябва да обсъждате нещо важно.

3. Поставете ясни цели

Ако искате резултати, хората ви трябва да имат ясна цел! Уверете се, че тя е разбрана от всички.

4. Не им се бъркайте постоянно в работата

Да, вие сте мениджърът е и е логично да бъдете в час с всичко, което се случва. Но това не означава да се превърнете в диктатор, който се бърка в работата на всички.

5. Покажете на служителите си че ги цените

Това, че им давате поле за изява не е достатъчно. Някоя и друга похвала никога не е излишна. Освен това е силно мотивираща!

6. Осигурете им комфортна работна среда

Офисът е почти толкова важен, колкото и самото естество на работа. Все пак прекарвате повече от 1/3 от деня си на работа. Осигурете чист, приветлив, комфортен офис за работа.

7. Бъдете човек

Дори подчинените ви да сгрешат, проявете разбиране. Не ги поругавайте, не ги понижавайте и не им орязвайте заплатата. Човешко е да се греши, по-важното е да осъзнаят къде са сбъркали и заедно да се опитате да оправите проблема. Хората ви ще ви уважават и харесват много повече, ако срещнат разбиране у вас.

8. Дайте им шанса за развитие

Не става въпрос само за израстване в компанията, а и за развиване на уменията им. Предлагайте им опция да карат различни курсове, да ходят на семинари, на командировки в страната и чужбина.

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари