Наскоро Google направи едно от най-важните си изследвания на поведението на хората на ръководни позиции, след дългогодишен анализ на различни данни. Екипът на People Innovation Lab е взел предвид обратна връзка от служители, номинации за мениджърски награди и други източници, за да идентифицира разликите между най-високо и най-ниско оценените мениджъри. Логично тези, които не са особено харесвани от подчинените си, са не само лоши мениджъри, а направо токсични за човешкия фактор и работните процеси във фирмата.

Ето и 8 знака, които ще ви подскажат дали спадате към тази група (дори да не го осъзнавате, както е в повечето случаи):

1. Чувствате раздразнение, когато трябва да обучавате служител по някакъв проект. Екипът на Google е установил, че служителите оценяват изключително високо умението на шефа си да прави обучения.

2. Постоянно проверявате работата на всеки служител, дори за нещо изключително дребно. Тази форма на микромениджмънт е определяна като много токсична черта.

3. Нямате желание да научите нищо за служителите си извън това дали са си свършили качествено работата. Емоционалната интелигентност е сред най-цененото качество у един мениджър от неговите служители. Демонстрирането на интерес и грижа са база за спечелването на тяхното доверие и уважение.

4. Постоянно се разхвърляте в различни посоки и губите контрол върху ситуацията, което е знак за лош мениджмънт. Ако не можете да управлявате собствената си ефективност и продуктивност как ще очаквате другите да се справят с това?

5. Предпочитате да стоите в офиса си, вместо да разговаряте с останалите членове на екипа си. Антисоциалните тенденции са знак за липса на комуникативни умения.

6. Вярвате, че кариерното израстване на служители ви е тяхна грижа не ваша. Следователно не инвестирате в това те да се чувстват добре и да повишават квалификацията и уменията си.

7. Не планирате разрастване на бизнеса, защото не вярвате, че настоящият ви тим би се справил с текущите цели, камо ли повече работа.

8. Мразите, когато трябва да зависите от уменията на някого от екипа си за конкретни неща, тъй като самите вие не притежавате тези умения.

Ако отговорите положително на един или повече въпроси, има голяма вероятност да не сте ефективен лидер и дори да сте токсичен шеф.

Не всеки става за мениджър! Изследване на „Галъп“ показва, че 82 % от компаниите назначават погрешни хора на мениджърски позиции. Това, че не ставате за шеф обаче не ви прави лош човек.