Грижата за новороденото не е лека задача, особено ако сте майка за пръв път. В случай че кърмите, трябва да се заредите с още повече търпение и сили. Кърмата е единственият природен източник на хранителни съставки и витамини, нужен на едно новородено, за да се развива.

Колкото повече расте, толкова повече кърма иска вашето пеленаче, което често води до страх у майката, че тя няма да може да произвежда достатъчно количество. Хапването на здравословна храна е единственият начин тя да си набави не само количество, а и качествена кърма.

Ето и списък с храните, които трябва да приемате, ако кърмите:

Овесени ядки

Овесените ядки са ценна храна, тъй като те са богати на фибри и влияят добре на храносмилателната система. Те могат да помогнат срещу появата на диабет след раждане на бебето.

Моркови

Сокът от моркови е като магическа отвара при кърмене. Морковът е добър източник на бета-каротин, който е съществен, докато кърмите. Също така заради високото съдържание на въглехидрати и калий ще ви помогне да отслабнете след раждането.

Ядки

Ядките са изключително полезни, тъй като съдържат полезни мазнини. Хапвайте по една шепа всеки ден. Кашу, бадеми и орехи са препоръчителни за пресни майки.

Зелена папая

Зелена или неузряла папая е естествено успокоително, което ще ви помогне да бъдете по-отпусната. Тя се смята за един от най-добрите плодове за увеличаване на кърмата. Можете да го добавите към вашата салата.

Семена от копър

Те не само увеличават кърмата, но намаляват и газовете в тялото. Може да накиснете една супена лъжица семена в гореща вода и да изпиете течността на сутринта.

Семена от сминдух

Семената от сминдух се използват от дълго време за увеличаване на производството на кърма. Семената са пълни с омега-3 мазнини и са много полезни за развитието на мозъка на бебето. Можете да дъвчете покълналите семена или да ги смесите в салата.

Чесън

Чесънът не само добавя вкус към храната, но и помага за увеличаване на кърмата. Консумирането на чесън ежедневно ще стимулира имунната ви система, ще предотврати сърдечните заболявания и растежа на раковите клетки.

Леща

Поради наличието на минерали, витамини и протеини, лещата е ценна храна за пресни майки. Добавете леща към диетата си след бременността, за да увеличите производството на кърма.