Когато мислите за горене на калории, сънят едва ли ви идва наум. Но тялото ви гори калории, докато спите. Изследвания показват, че мозъкът ви гори около 20 % от изразходваните калории през деня и продължава да го прави, дори докато спите.

„Горенето на калории по време на сън е повече от необходимо, защото сънят не е пасивно състояние. Няма магическо число, което да показва точно колко калории изразходвате по време на сън. Но тяхната бройка варира в зависимост от фазите на съня“, твърди д-р Мери Елън Уелс, директор на невродиагностичния център за сънни изследвания към медицинското училище UNC. Според експертите има формула, която ще ви помогне да изчислите разхода на калории, докато почивате нощем в леглото.

За целта трябва да знаете колко гори тялото ви по време на почивка (метаболитния ви индекс). Това пък се определя от възрастта, височината и теглото ви. Средно този индекс е около 45 калории на час.

По време на сън тялото ви функционира на 95 % от това, което прави по време на почивка. Така че, в зависимост от часовете сън и метаболитния ви индекс можете да вземете 95 % от това изчисление и грубо ще получите количеството изгорени калории. Ако искате да увеличите разхода на калории посред нощ, намалете температурата в стаята, в която спите. По-ниската температура ще накара тялото да се потруди да произвежда повече топлина, което означава и по-голям брой изгорени калории.

Според специалистите най-добре е да поддържате температура около 15 градуса. Набавяйте си достатъчно сън, в противен случай сте застрашени от затлъстяване, показват предишни и настоящи проучвания. Когато тялото е уморено, метаболизмът му е забавен и мозъкът изпраща сигнали да поемате повече от необходимата храна, която после се сортира като мазнина.

Изводът: дръжте стаята си тъмна, хладна и спете между 7-9 часа на нощ и ще можете да горите по няколкостотин калории през нощта. И все пак това не е достатъчно да ви държи във форма, така че не захвърляйте картата си за фитнеса.