IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как да приоритизирате?

1 май 2019 08 00

Работата може да бъде свършена с добро планиране и разделение на труда

Снимка: Istockphoto

Снимка: Istockphoto

Ако постоянно времето не ви стига, ако започвате задачи, които нямате сили и възможност да завършите и то в срок, то вероятно имате проблем с приоритизирането. Не сте единствените, но е хубаво да поправите това.

Като за начало започнете оттук:

1. Опишете всичко, което трябва да свършите. Не го мислете допълнително, просто маркирайте всички задачи за деня.

2. А сега след първо четене, подредете най-спешните в горната половина на листа. Помислете при неизпълнението на кои до края на деня, ще има по-тежки или непоправими последици (изпуснати клиенти, загуба на пари; пресрочен краен срок и т. н.).

3. Оценете ги по трудност и време. Някои задачи са по-обемисти и ако са важни, трябва да започнете с тях. Други пък можете да свършите бързо, междувременно и без да инвестирате много усилия и концентрация. Важно е да вземете предвид и в кои от проектите ви участие имат и други хора и това може да се отрази на изпълнението им.

4. Вижте какво може да делегирате. Ако някои от вашите задачи за деня може да бъдат прехвърлени на друг, не се колебайте да го направите. Важното е работата да бъде свършена и то навреме.

5. Разпределете време за всяка от задачите. Това ще ви помогне да се придържате към строг план за изпълнението им и в случай, че се забавите с някоя задача повече, ще може да преразпределите останалото.

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари