Ден след 8-и март популярната в цял свят кукла Barbie ще стане на 60 години. Колкото и да не ни се вярва, тя вече е пенсионерка, но не ѝ личи. Благодарение на нейните създатели, красавицата няма нито една бръчка и е с мечтаното от всяка жена тяло.

„60 години – това е много дълъг период в индустрията на играчките, където днес даден успех е с продължителност между 3 и 5 години“, коментира Нейтан Бейнард, маркетинг директор във фирма „Мател“, предлагаща кукли Barbie.

По данни на производителя всяка година се продават по 58 млн. екземпляра от куклата, която има свой мъжки еквивалент – Кен. Оказва се, че Барби, която може да бъде с различен цвят на косата и очите, както и с хиляди вариации на тоалети, е доста по-популярна като име в сравнение с брандове като Coca-Cola и McDonald's.

Най-известната кукла може да се похвали с рекорд от 9 март 1959 г. Тогава над 1 милиарда барбита са продадени на популярно изложение за играчки в Ню Йорк.

Куклата без недостатъци „се ражда“ благодарение на Рут Хандлър – съоснователката на „Мател“. Тя е кръстена на момиченцето ѝ и първо е направена с подчертано женствени форми. „Дъщеря ѝ Барбара имала ограничен избор на играчки кукли, и можела да се превъплъти единствено в образа на майка, докато синът ѝ мечтаел да стане астронавт, каубой или пилот“, обяснява Нейтан Бейнард.

Още за това как се променя куклата през годините може да видите ТУК.

Източник: IStockphoto