IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Какво НЕ трябва да правите в първия месец на работа

11 септември 2018 08 00

Добре е да приложите тези правила в професионалния си живот

Снимка: Istock

Снимка: Istock

Няма значение колко дружелюбни изглеждат шефовете и колегите, нито колко комфортно се чувствате край тях и в работата си, когато сте новият в офиса, вие сте под постоянно наблюдение и трябва да „пазите поведение“.

От една страна трябва да се запознаете с ценностите, политиката и културата на организацията и да се напаснете като парченце пъзел към нея. За целта избягвайте следното:

Искате да разберете всичко

Поемайте информацията на дози и не тормозете всички в офиса да отговарят постоянно на безкрайните ви въпроси. С времето ще научите кой кой е, а динамиката на взаимоотношенията граничи с клюкарстване, в което определено не е хубаво да се замесвате от самото начало.

Гледате небрежно на работата

Със сигурност ще има поне седмица-две на адаптация, когато ще сте по-малко натоварени, тъй като ще навлизате в процеса на работа. Това обаче не означава, че трябва да си клатите краката и да се чудите как да си уплътните времето. Не увеличавайте обедната си почивка, не се мотайте безцелно из коридорите, не прекалявайте с кратките почивки за кафе. След няколко седмици сами ще усетите доколко гъвкавост във времето може да си позволите.

Съдите колегите

Предразсъдъците и осъдителните оценки без да познавате добре хората около вас, са грешка. Самите вие не бихте искали колегите да си създадат погрешно впечатление за вас, нали? Наблюдавайте, анализирайте и постепенно си формирайте мнение за хората и процесите.

Проявявате се като многознайко

Дори да имате солидна компетентност и знания не се опитвайте да парадирате с тях и да се намесвате във всички процеси на фирмата, дори тези, които не ви влизат в задълженията. Ако ще коригирате нещо по работата на колега, правете го деликатно, а не с арогантността на вечния многознайко, което само ще накара колегите да ви намразят и да се дистанцират от вас.

Сарказъм и безвкусни шеги

Най-лесният начин да разчупите атмосферата около вас и да създадете една неформална обстановка, е смехът. Някои шеги обаче далеч не са подходящи за офиса, камо ли в първите месеци на нова работа. Контролирайте не само поривите си да влизате в ролята на шут, а и сарказма си, който може да не бъде разбран правилно и да обиди някои от колегите ви.

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари