Трудно е да игнорирате глада, дори да не сте гладни на практика. Става въпрос за този глад към някои храни, който ни завладява изведнъж и може да бъде утолен дори с една хапка.

Защо жадувате определени храни

Когато желаете нещо, това е сигнал от тялото ви, че вашият хранителен режим не е пълноценен. За да бъде ефективен той трябва да съдържа всички видове хранителни вещества, витамини, минерали.

Според проучвания, проведени в световен мащаб, това, което ядем в момента, е 75% по-малко разнообразно, отколкото преди години и това е причината да жадуваме за конкретни храни в странни часове. Вместо обаче да се поддавате на този глад, който обикновено не носи нищо повече от излишни калории, които после трябва да сваляте, можете да анализирате причините и да го овладеете.

Шоколад

Това не е глад за шоколад, а за магнезий. Вместо да налитате на шоколадови изделия, започнете да вкарвате в тялото храни, богати на магнезий като ядки, зеленчуци и плодове. Не изключвайте напълно шоколада от менюто си, заложете на такъв със 70% съдържание на какао.

Сладко

Малко сладко от време на време не е проблем. Но ако постоянно налитате на пасти, торти и бисквитки, то по всяка вероятност ви липсва хром, фосфор, триптофан. Набавете си ги чрез бобовите храни и зеленчуците. Увеличете приема на броколи, грозде, пиле, сурови плодове, сушени плодове като стафиди, бадеми и орехи. И не забравяйте спанака!

Хляб, паста и други въглехидрати

Хлябът е най-популярният източник на въглехидрати за тялото, а макароните (направени от рафинирано брашно) са плътно след него. Ако имате постоянен глад за тестени неща като хляб, пица, това е ясна индикация, че тялото ви се нуждае от азот. Вместо да налитате на сандвич със сирене или майонеза, вземете високопротеинови храни като месо, риба, чиа семена или дори плодове като ябълка или круша, които ще се погрижат за недостига на азот.

Пържено

Има моменти, когато копнеете само за пържени храни и не можете да контролирате този глад. Вярвате или не, тялото ви не жадува за въглехидрати и натрий, а за калций. Когато ядете нещо като чипс, който има много натрий, тялото ви се обърква, че е калций, от който има дефицит. Следващия път не налитайте на чипса, а хапнете мляко, сирене и зеленчуци, които да попълнят дефицита на калций.

Солено

Гладът за солено възниква най-често при бременни и е свързан с ниски нива на хлорид, силиций и натрий.