Оризът е продукт, който намира приложения в безброй ястия. Той е любим на мнозина, но тъй като съдържа основно въглехидрати, повечето хора, които се грижат за фигурата си, го избягват или го консумират в минимални количества.

Оризът определено е храна, която дава енергия и съдържа калории, но това не означава, че ще ви попречи да изглеждате добре и да се чувствате така. Даже обратното! Въпросът е не „дали“, а „кога“ и „колко“ да консумирате от него.

Правилното време

Според различни изследвания, за да не натоварите диетичния си режим, е най-добре да хапвате ориз по обяд. Причините са две: 1. През деня метаболизмът ни е по-бърз и стомахът абсорбира по-лесно по-тежките храни. 2. Това е първото хранене (ако не сте закусили междинно) след закуска, а ви очакват поне още 8-10 часа, в които ще сте будни и активни, следователно тялото се нуждае от енергия.

Въглехидратите са основен източник на енергия за тялото и затова е хубаво към средата на деня да му я давате, тъй като втората част на деня обикновено е по-динамична и изтощителна.

Бял ориз VS кафяв ориз

Вероятно сте чували, че ако искате да свалите някой и друг килограм трябва да заложите на кафяв ориз. Истината е, че и двата са полезни и кафявият е само с 20 калории по-малко от белия (100 г кафяв ориз съдържат около 330 калории; 100 г бял ориз – 350 калории). Вторият също така се смила малко по-бавно, така че наистина тук няма дилема. Хапвайте този, който ви е по-вкусен.

Как да го консумирате

Това е въпрос на лични предпочитания – варен, печен... внимавайте само със солта, тъй като той поема доста сол! По-добре го гответе с бульон или с повече зелени подправки, които да го овкусят добре.