Да, черният шоколад има съставки, които са полезни за здравето и това позволява консумацията му дори ежедневно. Много важна обаче е мярката, тъй като прекалено голямото количество може да допринесе за приема на допълнителни мазнини, захар и калории и натрупване на излишни запаси в организма.

Тъмният шоколад съдържа прах от какаови зърна, богати на съединения, известни като флаваноли. Във високи нива, какаовите флаваноли са доказали ползата си за понижаване на кръвното налягане и холестерола и евентуално за намаляне риска от диабет. А той съдържа най-голямо количество от тези какаови флаваноли. Млечният шоколад има по-малко, а белият шоколад – няма изобщо.

Но докато тези хранителни елементи правят черния шоколад здравословен, те му придават и горчив вкус. Производителите могат да преработват шоколада, за да го направят по-приятен на вкус, но това може да премахне някои от полезните съединения на какаото. Специалистите обясняват, че фактори в преработката, като ферментация и печене, които подобряват вкуса и придават на шоколада различен аромат, могат да повлияят на съдържанието на флаваноли. 

Въпреки че количеството флаваноли може да варира сред марките черен шоколад, все пак е по-здравословният избор от млечния, който съдържа повече захар. Една трета от мазнините в какаовото масло включват стеаринова киселина - наситена мазнина, която, за разлика от другите наситени мазнини, не се отразява толкова на холестерола в кръвта. Освен това какаото на прах е източник на минерали, като калций, мед, желязо, магнезий, фосфор, калий и цинк.

Още по темата можете да прочетете в puls.bg