IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

5 съвета за пролетно почистване за по-спокоен и ефикасен работен живот

7 април 2024 10 30

Какво трябва да промените в професионален план

Снимка: iStock

Снимка: iStock

Пролетта любезно ни предлага възможност най-после да излезем от мрачните, немотивирани дни на зимата и да се насочим към свежите гледки на новия сезон. Естествено намираме повече ободряване във всички аспекти на нашия живот – рутинни тренировки, социални дейности и да, дори нашата кариера. Това е, ако отделим време да им дадем едно добро старо освежаване, разбира се. От всички области от живота ви, които може да се появят в контролния ви списък за пролетно почистване тази година, надяваме се, че не забравяте последната – пролетно почистване на работата ви.

Началото на нов сезон винаги ни позволява да коригираме и променим рутините си, но има нещо специално в свежия пролетен въздух, което прави освобождаването на ума и календара ви много по-лесно. Това е идеалното време да направите пауза, да помислите и да преоткриете работния си ден, което в крайна сметка проправя пътя към по-продуктивен и свободен от стрес работен живот.

Така че, независимо дали физическото ви работно пространство се нуждае от малко грижа, календарът ви се нуждае от лека или пък драматична промяна, или искате да коригирате работния си ден, за да имате повече време за живот извън работа, не търсете повече от тези пет начина за пролетно почистване на професионалния ви живот.

5 съвета за пролетно почистване за по-спокоен и ефикасен работен живот

1. Почистете работното си място

Кога за последен път почистихте клавиатурата си? Или кога за последен път избърсахте екрана на лаптопа си? Лесно се забравят! Честно казано, дори не си спомням последния път, когато съм почиствала физическото си работно пространство преди това. Погледнете бюрото си, домашния си офис или където и да е другаде, където прекарвате време в работа, и си отбележете цялото си оборудване, което се нуждае от почистване. За мен това включва избърсване на повърхността на бюрото ми, почистване на всички екрани и монитори, избърсване на мишката, елиминиране на стари лепкави бележки и други произволни листове хартия, които са намерили дом на бюрото ми, и почистване с прахосмукачка на офис стола ми. Също така почиствам с прахосмукачката под бюрото си, за да гарантирам, че пространството ми е свежо.

офис, жена,

Снимка: Pixabay

В зависимост от вашата настройка, може да имате други офис аксесоари, които биха могли да изискват „допълнителна любов“ за пролетно почистване. Имам шкаф за документи до бюрото си, където държа тетрадки, документи, химикалки и други бележки, които винаги организирам като част от моето физическо пространство, дълбоко чисти. Независимо дали искате да се справите с всички тях за един ден или да се справите с няколко наведнъж, веднага ще се почувствате освежени. Чисто пространство, чист ум, нали?

2. Оценете как прекарвате времето си

Лесно е да изпаднем в навици и ангажименти, особено през зимата, които може да не са най-доброто или най-вълнуващото използване на нашето време, като отлагането на алармата рано сутрин или пък гледането на телевизия късно вечер. Но пролетта е идеалното време да помислите и да седнете с календара си, за да разберете къде отива времето ви и дали все още се чувствате в съответствие с това как го прекарвате. Разбира се, някои от вашите ангажименти може да изпаднат извън контрола ви въз основа на вашия работодател, настоящи обстоятелства или отговорности, но почти винаги има начини, по които можете да разнообразите ежедневието си, за да създадете рутина, която ви зарежда отново.

За да оцените времето си и да определите какво трябва да правите повече или по-малко, задайте си няколко от следните въпроси:

► Какви дейности и задължения имам, които ме изтощават, причиняват ми стрес или безпокойство?

► Кои задачи не ме вълнуват, но все пак ги изпълнявам?

► Какви дейности и ангажименти ми доставят удоволствие?

► Има ли нещо в моя календар, което трябва да премахна?

► Има ли срещи, на които присъствам, които вече не ми помагат?

► Как мога да създам график, който да изглежда по-преднамерен?

Най-доброто място да започнете е с промени, върху които имате пълен контрол. Ако има дейност, която ви носи радост, като отделяне на повече време за професионално развитие, предприемете действие и я добавете в календара си. След това дайте приоритет на останалите области, с които може да се наложи да се справите, като например да видите дали можете да се премахнете от срещи, които не ви помагат в развитието. Понякога нашите графици се нуждаят от значителна промяна, а понякога са необходими други малки корекции, за да се освободите от остаряла рутина.

3. Почистете файловете

С повишената зависимост от технологиите идва и увеличаване на количеството цифрови файлове, от които зависим. Електронните пощенски кутии преливат от имейли, които е време да изчистим и да поправим безпорядъка, който създават. Не чакайте да се съберат множество писма или документи, за да се организирате.

дигитални файлове

Снимка: iStock

За да не изглежда това като обезсърчаваща мисия, отделете половин час или час, за да почистите и подредите цифровия си живот. Това включва вашия имейл или няколкото пощенски кутии, система за управление на задачи и всички други програми, които използвате. Създайте папки, за да организирате файловете, от които се нуждаете, и елиминирайте всичко, което няма да използвате в бъдеще. Ако правите това с работни файлове, свържете се с шефа си, за да сте сигурни, че няма да се отървете по погрешка от критична информация!

Не само, че едно по-организирано дигитално пространство ще се почувства като огромна въздишка на облекчение, но най-накрая ще знаете къде, по дяволите, да намерите документите, които търсите, и ще се почувствате уверени, че случайно не сте изгубили нещо или не сте го изпратили в кошчето.

4. Намерете време за излизане

Малко неща в живота са по-добри от разходка в пролетен ден с кафе или чай в ръка, пускане на солиден подкаст или телефонно обаждане със стар приятел и малко слънчева светлина, стопляща прохладния въздух. Ако сте попаднали в капана да прекарвате повече време в работа или седене на бюрото си, без да го осъзнавате през зимата, е време да се възползвате от пролетното време и да раздвижите работния ден с повече време навън.

кафе, разходка,

Снимка: iStock

Всяка минута, прекарана на открито, ще направи огромна разлика в настроението, производителността и цялостното ви благосъстояние, така че определете къде в работния си ден можете да вмъкнете тази дейност. Може ли да включите разходка след работа? Ако имате обедна почивка в графика си, можете ли да я прекарате навън? Може би имате възможност да започнете работния ден по-късно, за да се насладите на четене на терасата, преди да преминете към задълженията си. Какъвто и да е случаят, потърсете възможности в графика си или създайте нови, за да дадете приоритет на времето навън като част от тазгодишното пролетно почистване.

Работа на бюро – какви рискове крие седенето по 8 часа на ден

Как чрез закона за привличането можете да си намерите мечтаната работа?

6 начина, по които отношението ви към парите разкрива най-дълбоките ви емоционални рани

5. Автоматизирайте това, което можете

Може дори да не осъзнавате колко умствено пространство заемат вашите ежедневни и монотонни задачи. Да не говорим колко време може да губите, което би могло да бъде по-добре изразходвано за други приоритети и дейности. Автоматизирането на задачите е чудесен начин да разрешите този проблем и да освободите част от времето си за каквото и да е друго, от което се нуждаете – независимо дали става дума за по-неотложни работни задачи или дори за творчество, грижа за себе си или страстен проект.

жена, компютър

Снимка: iStock

Ако например използвате инструмент за управление на проекти, за да управлявате списъка си със задачи, но в момента вкарвате задачите ръчно в календара си, за да ги приспособите, потърсете инструмент за автоматизация на календара, който да ви помогне да елиминирате тази дейност. По същия начин, ако установите, че копирате и поставяте един и същ имейл отново и отново и просто коригирате няколко думи, създайте шаблон. Въпреки че някои неща в ежедневието ви може да изглеждат дребни и не си струва да ги коригирате, повярвайте ми, когато казвам, че автоматизацията може да ви спести много време и умствено усилие в дългосрочен план.

За още повече здравословни съвети последвайте Tialoto в Instagram и харесайте страницата ни във Facebook.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари