Отпускането и провисването на кожата е един от факторите, които може да помрачат удоволствието от успешното отслабване.

Стопяването на мастните депа, отлагани на различни места по тялото, изисква време, докато кожата успее да се стегне и да компенсира отворилото се под нея пространство.

Това е нормален процес, противоположен на това, което се е случвало досега. В процеса на натрупване на подкожни мазнини кожата е била принудена да се разтяга, а сега е необходимо да се свива.

И в двата случая появата на стрии е напълно обясним ефект, но не и задължителен. Той може да се избегне, а поддържането на естествената еластичност на кожата може да ускори стягането ѝ до постигане на гладък и стегнат вид.

Повече витамини С, Е и биотин (В7)


Витамин С и биотинът са два от най-важните за кожата хранителни компоненти. Витамините С и Е са мощни антиоксиданти, които предпазват кожата от свободните радикали, стимулират производството на колаген и помагат за стягането и поддържането еластичността на кожата. Биотинът участва в производството на кератин – друг от структурните белтъци на кожата и я поддържа гладка и стегната.

Повече протеини


Редовният прием на белтъчини е важно условие за поддържане производството на еластичните фибри в структурата на кожата и предпазването ѝ от атрофия и прекомерно отпускане.

Ненаситени мастни киселини


Повишаването приема на ненаситени мастни киселини също ще подпомогне стягането на кожата и по-плътното ѝ прибиране към тялото в зоните на бързо стопени мастни депа. Проучвания показват, че с тримесечен прием на оптимални дози ненаситени мастни киселини може да се постигне увеличаване еластичността на кожата с над 10%.

Хидратация – и на тялото, и на кожата


Приемът на достатъчно вода е важно условие за поддържане нормалния вид на кожата и предпазването ѝ от пресушаване. За ускоряване на позитивния ефект върху кожата хидратирането отвътре следва да се подкрепи и с локално прилагане на овлажняващи я продукти. Те допринасят за поддържане на еластичността и за стягането ѝ.

Още по темата можете да прочетете в puls.bg